LA QUALITÉ CERTIFIÉE DE DROMEAS
La société DROMEAS garantit avec documentation la qualité de nos produits et nos services.
La satisfaction de nos clients est le principe fondamental de notre philosophie d'entreprise.
Sur le marché mondial du mobilier de bureau, le concept de qualité prend un contenu spécifique.
- Ergonomie
- Esthétique
- Durabilité
- Santé et Sécurité de l'utilisateur
- Protection de l'environnement à partir des matières premières et la production de nos produits jusqu’ au moment de leur utilisation et leur recyclage.
Nos produits et services sont certifiés par les organisations internationales reconnues, conformément aux normes européennes et internationales.
Nous offrons:
- Garantie de 5 ans sur les produits
- Stock de pièces de rechange pour 7 ans
- Conception ergonomique et aménagement des lieux de travail
Les garanties sont applicables à l'utilisation normale de tous les produits.
Une garantie de 24 mois est prévue pour le vérin à gaz du siège et le revêtement en similicuir, une garantie de bon usage de 24 mois est fournie.
Les certificats de qualité, des garanties et des services de support à nos clients constituent la «GARANTIE DE QUALITÉ DE DROMEAS".
Contrôle Garantie de Qualité de DROMEAS
Notre service "CONTRÔLE DE GARANTIE DE QUALITÉ DE DROMEAS " est une extension significative de la garantie des produits que nous fournissons à nos clients.
Le contrôle consiste à vérifier le bon état du mobilier et l’ergonomie des espaces de travail.
Le but du contrôle est l’évaluation de l'investissement de nos clients quant à leurs espaces de travail ainsi que l'amélioration continue des conditions de travail pour le bien-être des travailleurs dans les lieux de travail de contribuer à la croissance de la productivité et à l'atmosphère positive de la coopération.
LE CONTRÔLE DE GARANTIE DE QUALITÉ DE DROMEAS est fourni par notre entreprise avec le soutien scientifique du Département de l'ergonomie de l'Université Technique Nationale et de la Société d’Ergonomie Grecque ainsi que par des scientifiques spécialisés.
Le programme de notre service se compose de:
- Contrôle sur place des meubles et des lieux de travail et réglages des mécanismes si nécessaire.
- Rédaction de rapport des résultats du contrôle, des remarques et des propositions pour l’Administration de la société – client.
- Renseignement personnel de membre de l'Administration de la société – client si demandé.
Le service est offert gratuitement à tous nos principaux clients.
Total Quallity Managment System
The company DROMEAS has been implementing a highly customized Total Quality Management System tailored to its structure and products for over 25 years. This system is continually evolving, keeping pace with international technological and scientific innovations.
The company's Total Quality Management System ensures:
-Effective management of the quality of provided products and services (ISO 9001).
-Sustainable utilization of natural resources and effective management of environmental aspects of its operations (ISO 14001, EMAS, FSC).
-Ensuring health and safety in the workplace (ISO 45001).
-Reduction in energy consumption, minimizing environmental footprint, and promoting sustainable energy use (ISO 50001).
Additionally, DROMEAS continuously evolves and certifies the quality characteristics of its products concerning durability, lifespan, environmental footprint, ergonomics, user-friendliness, and safety, always in line with applicable international standards. According to a study published by the Furniture Industry Research Association (FIRA) - "A study into the feasibility of benchmarking carbon footprints of furniture products" - the production of a typical office chair burdens the environment with an average of 72 kg CO2 or a desk with 36 kg CO2. Another significant issue is that manufacturers often create items that cannot be repaired or have components that cannot be replaced due to the low quality of materials. Consequently, discarding these items becomes unavoidable, resulting in acquiring new ones, often exceeding budget limits.
Respecting the environment and future generations, DROMEAS, utilizing its specialized production unit in Serres, implements circular economy strategies in practice, aiming to reduce environmental footprint and maximize customer benefit:
• Use of high-quality and certified raw materials to maximize product lifespan.
• Use of recycled and recyclable raw materials.
• Intelligent industrial design, enabling easy disassembly/reassembly, upgrade, or reconstruction after extended use.
• Provision of genuine, compatible spare parts for immediate replacement of worn-out or non-functional parts.
• Commitment to providing upgrade, repair, or reconstruction services for company products, regardless of purchase date.
A buyer's choice between certified or uncertified quality products means purchasing Guaranteed Quality or Uncertified Quality. The choice should be based on the best quality-price ratio while considering sustainability. DROMEAS products indeed embody the best quality-price ratio, offering extended lifespan and, consequently, minimal environmental impact. In international competitions where DROMEAS participates, the submission of quality certificates is mandatory for evaluating and ultimately selecting products. Notably, the European Commission has exclusively chosen us as the supplier of furniture since 2008. We are at your disposal for any further information regarding the significance of DROMEAS QUALITY GUARANTEE.