Dromeas kwaliteitsgarantie

KWALITEITSGARANTIE

Bij DROMEAS garanderen wij de kwaliteit van onze producten en diensten met acties.

De tevredenheid van onze klanten vormt een fundamenteel principe van onze bedrijfsfilosofie.

In de wereldwijde kantoormeubelmarkt brengt de betekenis van kwaliteit specifieke waarden met zich mee.

  • Ergonomie
  • Esthetiek
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid en veiligheid van de gebruiker
  • Milieubescherming vanaf de grondstoffen en de fabricage van onze producten tot en met het gebruik en de recycling ervan
  • Onze producten en diensten zijn gecertificeerd in verband met het bovenstaande van erkende internationale organisaties, volgens de Europese en internationale normen

 

Wij leveren:

  • 5 jaar garantie op de producten  
  • Voorraad reserveonderdelen voor 7 jaar
  • Ergonomisch ontwerp en organisatie van uw kantoorruimte

De garantie geldt voor alle producten voor normaal gebruik.

Er wordt een 24 maanden garantie gegeven voor de zittingzuiger en het kunstleer bekleding is een garantie van 24 maanden voor een goed gebruik voorzien.

De kwaliteitscertificaten, de garanties en de ondersteunende diensten aan onze klanten vormen de "DROMEAS KWALITEIT GARANTIE".

 

DROMEAS kwaliteitscontrole garantie

Onze service DROMEAS QUALITY CONTROL GUARANTEE is een belangrijke uitbreiding van de garantie op de producten die wij aan onze klanten leveren.

Het omvat de controle ter plaatse van de goede staat van het meubilair en de ergonomische functie van de werkplekken.

Het doel van deze controle is het benutten van de investeringen die onze klanten hebben gedaan in hun werkplekken en ook de continue verbetering van de arbeidsomstandigheden, zodat het welzijn van de werknemers op de werkplekken kan bijdragen aan productiviteitsgroei en een positieve werksfeer.  

De DROMEAS QUALITY CONTROL GUARANTEE wordt door ons bedrijf geleverd met de wetenschappelijke ondersteuning van de afdeling Ergonomie van de NTUA en de GES (Griekse Ergonomievereniging) en door gespecialiseerde wetenschappers.

Het programma van onze service omvat:

  • Controle ter plaatse van meubilair en werkplekken en, indien nodig, aanpassing van de mechanismen.
  • Opstellen van een controleresultatenrapport, met hoogtepunten en voorstellen aan de administratie van het bedrijf - klant.
  • Persoonlijke analyse aan de leden van de Administratie van het bedrijf - klant, indien gewenst.

De service wordt gratis aangeboden aan al onze grote klanten.

 

 

Total Quallity Managment System

The company DROMEAS has been implementing a highly customized Total Quality Management System tailored to its structure and products for over 25 years. This system is continually evolving, keeping pace with international technological and scientific innovations.

The company's Total Quality Management System ensures:
-Effective management of the quality of provided products and services (ISO 9001).
-Sustainable utilization of natural resources and effective management of environmental aspects of its operations (ISO 14001, EMAS, FSC).
-Ensuring health and safety in the workplace (ISO 45001).
-Reduction in energy consumption, minimizing environmental footprint, and promoting sustainable energy use (ISO 50001).

Additionally, DROMEAS continuously evolves and certifies the quality characteristics of its products concerning durability, lifespan, environmental footprint, ergonomics, user-friendliness, and safety, always in line with applicable international standards. According to a study published by the Furniture Industry Research Association (FIRA) - "A study into the feasibility of benchmarking carbon footprints of furniture products" - the production of a typical office chair burdens the environment with an average of 72 kg CO2 or a desk with 36 kg CO2. Another significant issue is that manufacturers often create items that cannot be repaired or have components that cannot be replaced due to the low quality of materials. Consequently, discarding these items becomes unavoidable, resulting in acquiring new ones, often exceeding budget limits.

Respecting the environment and future generations, DROMEAS, utilizing its specialized production unit in Serres, implements circular economy strategies in practice, aiming to reduce environmental footprint and maximize customer benefit:

• Use of high-quality and certified raw materials to maximize product lifespan.
• Use of recycled and recyclable raw materials.
• Intelligent industrial design, enabling easy disassembly/reassembly, upgrade, or reconstruction after extended use.
• Provision of genuine, compatible spare parts for immediate replacement of worn-out or non-functional parts.
• Commitment to providing upgrade, repair, or reconstruction services for company products, regardless of purchase date.

A buyer's choice between certified or uncertified quality products means purchasing Guaranteed Quality or Uncertified Quality. The choice should be based on the best quality-price ratio while considering sustainability. DROMEAS products indeed embody the best quality-price ratio, offering extended lifespan and, consequently, minimal environmental impact. In international competitions where DROMEAS participates, the submission of quality certificates is mandatory for evaluating and ultimately selecting products. Notably, the European Commission has exclusively chosen us as the supplier of furniture since 2008. We are at your disposal for any further information regarding the significance of DROMEAS QUALITY GUARANTEE.